Derfor skal du bruge Google Analytics

Derfor skal du bruge Google Analytics

Er du også en af dem, der glemmer at kigge på din Google Analytics-konto?
Er du ikke bevidst om, hvordan du anvender de givne data til din fordel?

Google Analytics gemmer på en masse tal og informationer, der kan hjælpe dig med at forbedre lige præcis din hjemmeside eller webshop. Hvis du trykker på de rigtige knapper, kan informationerne blandt andet være med til at øge salget fra din webshop.

Google Analytics gemmer nemlig på uanede mængder af data, som bliver opsamlet fra din webshop. Mange, der har en Google Analytics-konto koblet til deres webshop, glemmer ofte at tjekke hvordan tallene og graferne ser ud – og får dermed ikke et udbytte ud af det. Det vil vi gerne lave om på.

De opsamlede data kan give dig meget brugbar og nyttig viden om dine besøgende, og det behøver ikke være så besværligt, som det umiddelbart virker. Vi vil gerne gøre det hele lidt nemmere for dig og hjælpe dig med at øge dit salg – hvordan, finder du ud af lige om lidt.

Du kan sammensætte din data på kryds og tværs og dermed blive klogere på din sides brugere. Med denne viden kan du få indsigt i din målgruppe og dermed hele tiden være på forkant med dine kunder, fordi du kender deres adfærd på siden. Din viden kan også give dig muligheden for at vide, hvad du skal fokusere på, eller hvordan du kan optimere din webshop.

Nem og overskuelig grafisk rapport

Google Analytics giver dig adgang til at opsætte og organisere en letlæselig rapport. Her kan du selv udvælge nogle elementer, som Google Analytics konstant opdaterer. Det er en effektiv måde for dig, at følge med i en specifik udvikling. Hvis du har en webshop, så kan det for eksempel være en oversigt over de varer, der er lagt i indkøbsvognen flest gange eller hvilke produkter, der har den højeste omsætning.

Google Analytics er også et godt værktøj, selvom du ikke har salg på din hjemmeside. Google Analytics kan for eksempel give dig et overblik over den gennemsnitlige besøgstid, din afvisningsprocent eller det samlede antal sidevisninger.

Det kan for eksempel være, at du som her finder ud af at langt de fleste, besøger din hjemmeside via mobilen. Derfor skal du sørge for, at dit design til mobilen giver den bedste brugeroplevelse for kunden. Dette kan hjælpe dig med at få en lavere afvisningsprocent, en højere gennemsnitstid på siden eller en højere konverteringsrate.

Vi sender det hele direkte til din e-mail

Vi sparer dig for besværet, og udvælger de vigtigste data til din rapport, hvorefter du kan vælge hvilken e-mail, rapporten automatisk skal sendes til. Her kan du også vælge om den grafiske rapport skal sendes dagligt, ugentligt eller månedligt.

Det er en nem måde at blive mere bevidst om den data, din Google Analytics opfanger. Fremover er det ikke engang nødvendigt at logge ind på din Google Analytics-konto for at få fat i din data. Du får den grafiske rapport tilsendt direkte i din indbakke, når du ønsker.

Det får du leveret

1. De mest besøgte sider på hjemmesiden
En oversigt, der viser de mest besøgte sider, vil ofte være en indikator for, hvilke sider, der er de mest populære.

2. De daglige/ugentlige/månedlige sessioner på hjemmesiden
Sessioner er en samling af interaktioner som en besøgende udfører, når de besøger en hjemmeside.

3. Tid på hjemmesiden
Her måler man, hvor lang tid brugerne i gennemsnit har været på websitet gennem den sidste uge.

4. Antal sidevisninger
Hver gang en side på dit website indlæses, tæller det for én sidevisning.

5. Afvisningsprocent
Besøg, hvor brugeren kun ser én side og derefter forlader webshoppen igen uden at lave en handling.

6. Antal brugere
En bruger er en besøgende, der har haft mindst én session.

7. Hvor de besøgende kommer fra
Her kan man nemt og overskueligt få et overblik over, hvor trafikken til hjemmesiden kommer fra.

8. Hvilke devices de besøgende bruger
Her kan man se en oversigt over, hvilke forskellige devices de besøgende bruger, når de besøger din hjemmeside eller webshop.

9. Sessioner vs. Afvisningsprocent
Viser de interaktioner, der har været på siden sammenlignet med afvisningsprocenten, hvor dine besøgende kun ser én side, og herefter forlader siden igen uden at udføre en handling.

10. Produkter med højst omsætning
En liste over de produkter i webshoppen, der har den højeste omsætning.

11. Produkter, der er lagt i kurven flest gange
Viser en liste over de produkter, der er lagt i dine kunders indkøbskurv flest gange.

12. Interne søgetermer
De interne søgetermer viser, hvilke ord dine kunder har søgt på flest gange inde på din webshop.

Rapporten giver dig et overblik over aktiviteterne på din hjemmeside eller webshop, og du kan med disse data både se, hvad der fungerer godt, og hvad der måske trænger til forbedring.

Den grafiske rapport bliver tilpasset dit website, så du får de relevante data tilsendt. En rapport for en hjemmeside kan eksempelvis se ud som nedenfor.

Google Analytics grafiske rapporter giver dig fordele, så du nemt kan:

  • Få viden om, hvad der skal optimeres på din webshop
  • Øge dit salg
  • Få et hurtigt overblik
  • Fokusere på det data, som du har brug for
  • Sætte data sammen på kryds og tværs
  • Spare tid

Hos Brand by Hand er vi certificerede i Google Analytics og kan nemt hjælpe dig med at få styr på din virksomheds data. Hvis du synes, at dette lyder som noget for dig, så kontakt os her! Vi opsætter din grafiske rapport og sender den direkte til din e-mail for et engangsbeløb, uanset hvor ofte du ønsker at modtage en rapport. Ring eller skriv til os og få et gratis og uforpligtende tilbud.

Måske dette også kunne interessere dig...