Øg dit salg til Black Friday med disse 8 tips

Øg dit salg til Black Friday med disse 8 tips

Der er ikke længe til årets største salgsdag, Black Friday, løber af stablen, hvor alle forretninger vil reklamere med gode tilbud. I de fysiske butikker er der absolut ingen tvivl om, at menneskemængden er større end til hverdag, hvorimod mængden ikke ses med det blotte øje på din webshop, men den kan mærkes – og det skal du være forberedt på. Ikke nok med, at der er Black Friday, så står mandagen efter på Cyber Monday. Her gentager succesen sig blot med fokus på internettilbud. Så vær klar! Med de helt rigtige tricks, kan du øge salget på din webshop og differentiere dig fra dine konkurrenter.

Du kan optimere din hjemmeside, så Black Friday også bliver en succes for din webshop. Sidste år brugte danskerne over 2,1 mia. kr. på Black Friday, så der er ingen undskyld for, ikke at være forberedt.

Med de følgende tips kan du øge chancen for, at kunderne lander på din hjemmeside og gennemfører transaktionen.

 

Følgende punkter er anbefalinger til, hvordan du kan optimere din webshop, så den er helt klar til Black Friday.

1. Fremhæv populære produkter og gode tilbud

  • Visuelt: Sørg for at dine potentielle kunder ikke kan undgå at se dig og dine produkter med god grafik. Få de gode produkter på forsiden af hjemmesiden og gør opmærksom på jer selv på Facebook og jeres andre sociale medier. Det er vigtigt, at dine visuelle opslag har en god grafik, så dine kunder nemt kan få øge på dig og du kan skille dig ud fra dine konkurrenter.
  • Fri fragt: Udover gode tilbud, kan et andet tiltag være fri fragt. Det kan være det, der gør, at de vælger dig til og konkurrenten fra.
  • Relaterede køb: Sørg eventuelt for at have tilknyttede relaterede køb på den givne side, sådan at kunden får det hele med fra din webshop i første omgang.

2. Vær sikker på, at din hjemmeside er mobil- og tabletvenlig

  • Det er ikke alle, der har lyst til at stå i meterlange køer for at få fat i de bedste tilbud. Flere foretrækker at sidde hjemme på sofaen og have det store overblik. For at dette skal blive en god oplevelse for kunden, kræver det, at din hjemmeside er tilpasset flere formater, sådan at webshoppen er brugervenlig uanset hvilken skærm, den ses på – mobiltelefoner som tablets. Se hvordan din webshop performer på forskellige formater her!

3. Opret en sleeknote

  • Få tilbud, tilmelding eller lignende til at poppe op og springe i øjnene på de kunder, der allerede har vist interesse for din webshop. Det er en oplagt mulighed for at sikre sig, at kunderne ser netop det, du ønsker.

4. Udnyt muligheden for e-mail-marketing

  • Med nyhedsbreve har du rig mulighed for at fortælle dine eksisterende kunder om dine tilbud, nye varer, events og lignende. På den måde får kunderne serveret din information, fremfor at de selv skal ud at opsøge den – og måske endda ender på en konkurrents webshop i stedet for.
  • Vær sikker på, at folk, der er nye på din webshop har nem adgang til at tilmelde sig nyhedsbrevet, sådan at de også kan få serveret den information, du ønsker at dele med dine kunder.

5. SEO-optimer med produktkategorier og landingspages

  • Det er en god idé at oprette en landingpage eller en produktkategori for Black Friday, som kunderne finder ved en Google-søgning med din hjemmesides navn. SEO-optimer dine sider, så du kommer i toppen af Google og dine kunder kommer direkte ind til jeres tilbud og finder hurtigt det, de ønsker.
  • På Black Friday går mange kunder efter tilbud på bestemte ting, hvorfor du bør sørge for, at de ved en Google-søgning lander på din webshop.

6. Sikre at din webshop kan klare presset

  • Alle de ovenstående punkter kan være ligegyldige, hvis din hjemmeside slet ikke kan klare presset fra de mange kunder. Det er enormt vigtigt, at din webshop er supporteret af gode servere, der kan håndtere den travle trafik.
  • Sørg for, at dit hostingselskab er forberedt til denne dag og undersøg eventuelt, om det er muligt at få lidt flere midler at arbejde med i forbindelse med Black Friday og Cyper Monday. Hvis din webshop crasher, kan du risikere at gå glip af en god portion penge. Det ville jo være ærgerligt.

7. Tilbyd dine kunder den bedste sikkerhed

  • For at sikkerheden er i top, og dine kunder føler sig så trygge som muligt, så anskaf dig et SSL-certifikat. Et SSL-certifikat sørger for, at alt data er krypteret, sådan at dine kunder uden bekymring kan udfylde de nødvendige oplysninger for at gennemføre et køb. Din hjemmeside vises som ”sikker” i adressefeltet, hvilket kunderne går meget op i. Du risikerer altså at miste kunder, hvis sikkerheden ikke er i top.
  • Med et SSL-certifikat bliver du yderligere belønnet af Google, med en højere rangering, hvilket gør dig mere synlig for kunderne ved en søgning.

8. Giv dine kunder mulighed for at betale med MobilePay

  • Til Black Friday sidste år oplevede betalingsappen en stigning på 170% i forhold til året før. MobilePay omsatte for intet mindre end 118 mio. til Black Friday i 2017. Dette viser, at de danske forbrugere sætter pris på en brugervenlig og hurtig løsning i forbindelse med online betaling. Så  sørg for at gøre det både nemt og hurtigt for dine kunder at betale med MobilePay.

Hvis du nu sidder og tænker, at du hellere må få gjort din webshop klar til Black Friday og Cyber Monday, så kontakt os endelig! Vi står klar til at hjælpe dig igennem årets største shoppedage, så du kan øge dit salg så meget som muligt.

Skriv eller ring til os, så finder vi ud af, hvad vi kan gøre for at optimere din hjemmeside mest muligt.

Måske dette også kunne interessere dig...