Implementering af indhold på website

Implementering af indhold på website

I forbindelse med dit nye website vil vi opfordre dig til at følge vores guide, så du nemt kan strukturere og dele dit indhold. Måske du allerede har noget eksisterende indhold, som du gerne vil have med over på det nye website. Måske du skal have helt nyt indhold. Uanset hvordan din situation er, har vi lavet et blogindlæg om, hvordan du kan håndtere og strukturere dit indhold i forbindelse med et nyt website. Med en god struktur kan du nemlig optimere processen, som både gør det nemmere og hurtigere at implementere indhold på websitet.

Sådan skal du dele dit indhold med os

Når vi får dig, som en ny kunde vil vi oprette en OneDrive mappe til dit website. I denne mappe kan du dele dit indhold med os, så vi også automatisk har adgang til dit materiale. Vi har valgt OneDrive, da vi ser en masse fordele, som f.eks. at man kan samle store mængder af data. Derudover er en af fordelene ved at benytte OneDrive også, at du bl.a. løbende kan opdatere dit indhold, som bliver synkroniseret i OneDrive. Det vil sige, at du ikke skal sende os nye filer, hvis du redigere noget i dit indhold – indholdet vil automatisk blive opdateret.

En anden fordel er, at du hurtigt kan hjælpe selve designprocessen i gang og dermed optimere designprocessen. Vores digitale designere kan få meget stor gavn af, at du deler billeder eller tekster, som du allerede ved skal bruges på dit nye website. Du behøver nødvendigvis ikke vide alt på forhånd – måske du kun ved, hvilket billede du vil have på din forside og ikke andet. Så upload endelig den fil i OneDrive, så vi også kan få adgang til filen og få det implementeret i designet.

Disse filer skal du uploade på OneDrive

Når der er tale om tekster er det vigtigt, at du uploader teksterne i Microsoft Word. Med Microsoft Word ved vi, at det er et format, som er tilgængeligt for os og vi ved, at vi kan åbne.
Når du skal uploade illustrationer som logo, billeder, video osv. er det vigtigt, at du uploader det i en mappe for sig selv. Hvis du uploader illustrationer i et Microsoft Word dokument vil kvaliteten blive forringet. Derfor anbefaler vi, at du uploader disse filer separat.

Før du uploader dine filer, kan du med fordele gøre dem klar til web, som du kan læse mere om i vores tidligere blogindlæg her. Ved at optimere dine billeder, får du dine filer i den rette kvalitet, uden at ødelægge hastigheden på dit nye website.

Sådan skal du strukturere dit indhold

Når du deler dit indhold i OneDrive er det vigtigt, at du strukturer dit indhold for at skabe overblik. Dette kan du gøre ved at opdele dit indhold i mapper, som matcher siderne til dit website.

 

 

 

 

 

I overstående eksempel kan du se, at vi har inddelt mapper til hver underside. Det vil sige, at du kan samle al dit indhold til Om os i en mappe, der netop hedder ”Om os”.
Dette gør det både nemt og overskueligt for både dig selv og os, når du opdeler selve indholdet i mapper.

 

 

 

 

Derudover kan du inddele indholdet i mappen ”Om os” yderligere ved at give hver underside sit eget dokument. Her er det igen vigtigt, at du navngiver dokumenterne, som matcher med selve indholdet til siden, som i dette eksempel ”Kontakt os” og ”FAQ”. Dette gør det ekstremt nemt at navigere rundt i, og dermed giver et overblik over, hvilke sider der allerede er klar og hvilket indhold, der stadig mangler indhold.

Hvis du har problemer med dit indhold, eller står tilbage med spørgsmål til håndteringen eller struktureringen af dit indhold til dit nye website, så tøv ikke med at kontakte os. Vi vil rigtig gerne hjælpe dig videre og hjælpe dig med at få styr på dit indhold.

Måske dette også kunne interessere dig...