Forretningsbetingelser

Se privatlivspolitk
Se cookiepolitik

Vi har i vores forretningsbetingelser samlet de betingelser som gør sig gældende for alle som laver forretninger med Brand by Hand. Dokumentet skal ikke være juridisk tungt og det skal ikke være krævende at lave forretninger med os, men simpelt og løsningsorienteret. Vores forretningsbetingelser skal beskytte alle parter, og sikre de bedste vilkår for et langvarigt sammenarbejde.

For at gøre brug af vores passion for den digitale verden og levering af løsninger i høj kvalitet, skal der være en gensidig tillid mellem alle parter. Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at sikre det gode og langvarige sammenarbejde med vores kunder, hvor disse betingelser efter forventning ikke bliver aktuelle.


1. Generelle betingelser

Disse betingelser har til formål at beskrive betingelserne for handel mellem enhver kunde og Brand by Hand ApS, CVR. 36479388 (“Brand by Hand”). Betingelserne er udelukkende gældende for alle leverancer fra Brand by Hand og derfor ikke eventuelle leverancer fra tredjepart. Ved ”Kunde” eller bøjninger heraf forstås den juridiske person, der tildeler Brand by Hand et projekt. Sammen betegnes Kunden og Brand by Hand som “Parterne”.

Brand by Hands formål er at tilbyde rådgivnings-, projekt-, support-, design-, konsulent- og udviklingsaftaler til timebaseret betaling eller en fastpris. Hvis intet andet fremgår, så̊ er aftalen timebaseret, hvor der faktureres en timesats per forbrugt tid. Betingelserne og projektets konkrete beskrivelse og/eller tilbud udgør kontraktgrundlaget for alle projekter og leverancer fra Brand by Hand. Betingelserne er gældende for leverancer bestilt på alle tænkelige kommunikationsformer.

Følgende forretningsbetingelser hos Brand by Hand er offentlige tilgængelige via hjemmesiden eller lign., så de kan tilgås af alle kunder og interessenter hos Brand by Hand.


2. Indgåelse af aftale

En aftale mellem Kunden og Brand by Hand anses som indgået ved Kundens skriftlige eller mundtlige accept af tilbud, ordrebekræftelse, eller ved projektstart. Tilbud er gyldige i 1 uge fra modtagelse, medmindre andet er angivet, hvorimod forretningsbetingelserne forbliver aktive. Ved accept forpligter Kunden sig til aftalen og til at levere nødvendige oplysninger og materialer rettidigt.

Eventuelle ændringer i aftalen kræver skriftlig accept fra begge parter. [Webbureauets navn] forbeholder sig retten til at afvise opgaver uden for ekspertiseområdet eller som vurderes urealistiske. Aftaleperioder for de enkelte produkter fremgår af fakturaen.

2.1 Ansvar

Kunden påtager sig det fulde ansvar for at projektet er entydigt og detaljeret beskrevet ved indgåelse af aftale, med mindre andet er aftalt. Funktioner eller andre elementer, som ikke er beskrevet i tilbuddet, er ikke en del af leverancens omfang. Alt beskrevet i en kravspecifikation, e-mail, mundtligt eller på anden vis gælder kun såfremt der henvises til dette via Brand by Hand. Det påhviler Kunden at stille alle nødvendige oplysninger til rådighed vedrørende en leverance som eks. licenser, login, dokumentation, adgange og test. Kunden er ansvarlig for at teste alle leverancer, medmindre andet er aftalt. Ved forsinkelse af leverancer fra Kunden vil det medføre ekstra omkostninger. Disse omkostninger vil blive faktureret svarende til den forbrugte, eller spildte, tid hos Brand by Hand.

Kunden er ansvarlig for, at alt materiale leveret til Brand by Hand er lovligt og fri for fejl, herunder skadeligt indhold som malware, vira eller lignende. Kunden er ansvarlig for eventuelle omkostninger eller tab, der opstår som følge af leveringen af ulovligt eller skadeligt materiale.

2.2. Markedsføring

Kunden har mulighed for at modtage nyhedsbreve, som indeholder information om aktuelle tilbud, nye produkter, nye services, varslinger om vedligeholdelse med mere.

Brand by Hand er berettiget til, i eget markedsføringsmateriale, at anvende Kundens virksomhed (navn, logo og visuelle elementer) og dennes leverancer som reference, med mindre at Kunden skriftligt har afvist dette.


3. Produktion og udførelse

Projektet skal produceres i samråd mellem Parterne. Samråd skal foregå̊ ved løbende kontakt mellem Parternes kontaktpersoner, hvor det er forventeligt at dette er muligt.

3.1. Levering

Er der ikke aftalt en tidsplan, skal leverancen udføres med den hast som efter projektets omfang og omstændighederne i øvrigt anses for rimelig. En tidsplan kan aftales mundtligt eller skriftligt, men skal uanset hvad være registreret i projektets tilbud eller beskrivelse for at være gældende. Brand by Hand tilstræber at alle leverancer er tilgængelige. Brand by Hand fraskriver sig dog ethvert ansvar for tab eller skade, direkte såvel som indirekte, som måtte følge af afbrydelser, forstyrrelser eller mangler ved den ydelse som Brand by Hand efter aftale skal levere til Kunden. Brand by Hand kan ej heller gøres ansvarlig for ydelser som leveres af tredjemænd og underleverandører. Brand by Hand kan ikke drages til ansvar, såfremt materiale der leveres af Kunden bortkommer, beskadiges eller slettes.

Brand by Hand har i forbindelse med leverancens udførelse ret til at anvende underleverandører, hvor det kan være nødvendigt at udlevere oplysninger om Kunden og leverancen til, at underleverandøren kan udføre sin opgave. Alle underleverandører vil være bundet af samme tavshedspligt som Brand by Hand.

3.2. Ansvar

Brand by Hand producerer leverancen i overensstemmelse med indgået aftale mellem Parterne. Kunden er ansvarlig for, at design, indhold, grafik og lignende materiale ikke krænker tredjemands immaterielle rettigheder, herunder, men ikke begrænset til, varemærker eller forretningskendetegn.

Brand by Hand fraskrives ethvert ansvar som måtte følge af Kundens benyttelse af ulovligt materiale samt materiale som krænker tredjemands rettigheder, på webløsningen. Kunden accepterer at friholde Brand by Hand for ethvert krav, som måtte blive rettet imod Brand by Hand i den anledning.

3.3. Tredjepart

Såfremt hosting ikke varetages af Brand by Hand, så er det Kundens ansvar at sørge for en stabil og pålidelig host til at varetage løsningen. Brand by Hand skal have direkte adgang til hosting-miljøet i alle døgnets timer. Brand by Hand påtager sig intet ansvar for funktionen af hardware, software eller andet, som af Kunden stilles til rådighed. Hvis Kunden har hosting hos en anden leverandør end Brand by Hand, så pålægges kunden alle udgifter i forbindelse med flytning af leverancen til denne leverandør, arbejde med denne leverandørs hosting eller andet arbejde der kan forekomme, som udføres i denne leverandørs hosting-miljø.

3.4. Driftstop

Brand by Hand forbeholder sig retten til at foretage reparationer, udføre vedligeholdelse eller lignende selv om dette bevirker midlertidigt driftsstop hos Kunden. I sådanne tilfælde tilstræber Brand by Hand at varsle driftsstop på forhånd, men Kunden kan ikke rette krav mod Brand by Hand i anledning heraf eller forbindelse hermed.


4. Priser og fakturering

Alle priser, herunder priser i henhold til de af Brand by Hands fastsatte priser, er angivet i danske kroner ekskl. moms. Timesats kan variere i forhold til leverancens kompleksitet og deadline. Hvis Kunden ikke er blevet opmærksom på andet, opererer Brand by Hand med en timesats på 1100 kr. per påbegyndte time. Andre timesatser kan forekomme såfremt at dette er aftalt mellem Parterne.

4.1. Fakturering

Brand by Hand kan fakturere leverancer løbende per måned efter færdiggørelsesgraden eller ved afslutning af enkelte faser/opgaver. Brand by Hand forbeholder sig retten til at fakturere enhver leverance i måneden hvor arbejdet er påbegyndt, uanset om leverancen er afsluttet. Faktura forfalder til betaling 8 dage efter udstedelse.

Ved oprettelse af faste aftaler opkræves et oprettelsesgebyr samt abonnementsafgift 1 år forud, medmindre andet fremgår skriftligt af den indgået kontrakt. Brand by Hand forbeholder sig retten til ikke at lægge løsningen live på tilknyttede domæne/server, såfremt der ikke er sket betaling af første års ydelse.

Der betales forud for alle købte produkter og aftaler. Brand by Hand forbeholder sig retten til at fakturere løbende måned + 3 måneder før udløb af de enkelte produkter, da serverplads og ressourcer skal reserveres for at kunne skaffe de bedste priser. Perioden for pågældende service fremgår af fremsendte faktura.

4.2. Ansvar

Kunden er ansvarlig for at ajourføre nødvendige informationer for at Brand by Hand kan udføre en betalingsopkrævning. Tidsforbrug til transport, møder og relaterede udgifter for møder, der ikke er planlagt med Kunden, kan faktureres særskilt.

4.3. Manglende betaling

Hvis der foreligger ubetalte regninger, der har overskredet betalingsfristen, kan Brand by Hand vælge at indstille arbejdet indtil disse er betalt. Automatisk vil der blive lukket for adgang til alt software, server, domæner og øvrigt materiale udviklet af Brand by Hand i tilfælde af manglende betaling fra Kunden.

Ved fremsendelse af betalingspåmindelse beregnes et rykkergebyr på kr. 100,00 per påmindelse samt morarente fra forfaldsdagen efter rentelovens sats. Brand by Hand forbeholder sig retten til at opsige aftalen ved manglende betaling, hvilket anses som væsentlig misligholdelse af kontrakten.


5. Support og faste aftaler

Brand by Hand tilbyder mange løbende aftaler for at kunne servicere og assistere alle kunder bedst muligt. Pris og omfang på disse services kan variere alt efter kompleksitet og tidsforbrug.

I tilfælde af en ændret prisstruktur på licensprodukter fra tredjepart erhvervet gennem Brand by Hand, vil reguleringen blive foretaget over for Kunden i henhold til den varslede frist fra tredjepart.

5.1. Support

Brand by Hand tilbyder løbende support, optimering og videreudvikling på alle leverancer med fakturering af antal brugte timer efter pkt. 4, medmindre andet er aftalt.

5.2. Klippekort

Brand by Hand tilbyder support som klippekortsaftaler, hvor der arbejdes med halve timer til en fordelagtig timesats. 1 klip omregnes til 1 times arbejde. Klippekortsaftaler nulstilles 1 år efter køb. Klippekortsaftaler fornyes automatisk når de er ved at være opbrugt (under 30 klip tilbage). Mængden af fornyet klip, vil være det samme antal klip som det aktive klippekort indeholder. Dette gælder alle aftaler, medmindre andet er skriftligt aftalt. Såfremt Kunden ikke ønsker forlængelse af klippekort, skal Brand by Hand have skriftligt besked på bogholderi@brandbyhand.dk, inden der er 30 klip tilbage på det aktive klippekort.

5.3. Hosting

Brand by Hand ApS tilbyder en hostingaftale, som sikrer en stabil og hurtig forbindelse. Håndtering af data og servere er nærmere beskrevet i vores Databehandleraftale. Fakturering fremgår af pkt. 4. I tilfælde af et sikkerhedsbrud vil Brand by Hand foretage sig følgende:

  • Straks undersøge bruddet og informere Kunden inden for 24 timer.
  • Iværksætte nødvendige tiltag for at stoppe bruddet og begrænse skaden.
  • Hjælpe med udbedring af eventuelle skader efter gældende aftale.


Kunden er selv ansvarlig for sikkerhedskopier, medmindre andet er aftalt. Brand by Hand er ikke ansvarlig for tab forårsaget af tredjeparts svigt eller forhold uden for vores kontrol.

5.4. Serviceaftale

Forsikringsaftale dækker over backups og løbende opdateringer af en løsning. Udbedring af fejl som skyldes opdateringer eller backups faktureres særskilt efter timesats angivet i pkt. 4.

5.5. Opsigelse

Alle aftaler er uopsigelige i den aftalte periode og gældende for det antal måneder, der er anført på aftalen. Alle aftaler fortsætter automatisk med 1 års forlængelse, medmindre andet er aftalt. Forlængelsen sker hvis Brand by Hand ikke har modtaget en rettidig skriftlig opsigelse.

Hvis Kunden ønsker at opsige aftalen, skal dette ske pr. mail til bogholderi@brandbyhand.dk eller anbefalet brev. Opsigelsen skal være os i hænde, senest løbende måned + tre måneder før udløbet af en aftaleperiode for alle aftaler og services, medmindre andet specifikt fremgår af den skriftlige aftale. Kunden er ikke berettiget til at få refunderet forudbetalte beløb ved opsigelse.

Såfremt Kunden på nogen måde umuliggør eller væsentligt hindrer Brand by Hand i at udføre det aftalte arbejde, forbeholder vi os retten til at stoppe projektet eller arbejdet. I sådanne tilfælde faktureres Kunden for alt udført arbejde og eventuelle yderligere omkostninger, der måtte være påløbet.

Ønsker Brand by Hand at lukke specielle abonnementstyper/opsige specielle aftaler eller særtjenester, kan Brand by Hand opsige aftalen. Forudbetalt beløb vil i sådanne situationer blive tilbagebetalt. Fra Brand by Hands side kan alle aftaler til enhver tid opsiges med én måneds varsel.


6. Levering

Når en leverance er færdigudviklet, vil Kunden få besked herom. Efter levering er det Kundens ansvar at udføre tests af løsningen. Når Brand by Hand har modtaget den fulde betaling for leverancen, får Kunden en ikke-overdragelig, eksklusiv brugsret til leverancen.

6.1. Fejl

Registrerede fejl eller mangler skal oplyses til Brand by Hand indenfor 14 dage efter første levering for at det udbedres uden yderligere beregning. Såfremt fejl eller mangler indberettes til Brand by Hand efter 14 dage fra første levering, anses det som support og faktureres efter gældende timesats.

Hvis det er tilfældet, at fejl ikke skyldes Brand by Hand eller ikke fremgår som en del af en indgået aftale, bærer Kunden ansvaret herfor, og Brand by Hand er berettiget til godtgørelse efter afregning i henhold til gældende timesats.

Fejl forårsaget af forhold relateret til drift og tredjeparts software kan ikke henføres til Brand by Hand.

6.2. Forsinkelse

Hvis Parterne har aftalt en deadline for en leverance, skal både Kunden og Brand by Hand orienterer hinanden om eventuelle forsinkelser inden deadline. Hvis forsinkelsen er forårsaget af Kunden eller Kundens samarbejdspartnere, har Brand by Hand ret til at udskyde den aftalte dato/deadline. Såfremt der skal bruges ekstra tid på leverancen som konsekvens af forsinkelsen, faktureres Kunden for den ekstra tid efter gældende timesats, medmindre andet er aftalt skriftligt. Brand by Hand er yderligere berettiget til erstatning af eventuelle tab direkte afledt af forsinkelse forårsaget af Kunden eller Kundens samarbejdspartnere. Kunden har ingen ret til erstatning for indirekte eller direkte tab foranlediget af eventuel forsinkelse fra Brand by Hand, medmindre andet er aftalt.

6.3. Rettigheder

Brand by Hand har ophavsretten til alle immaterielle rettigheder, samt de til Kunden specialudviklet moduler, medmindre andet er aftalt. Såfremt der som en del af arbejdet indgår open source-software eller andre former for software fra andre leverandører, gælder der andre licensvilkår for disse.

6.4. Anvendelse og overdragelse

Uberettiget udnyttelse af kildekoden eller benyttelse af det leverede i strid med Brand by Hand og Kundens aftale, giver Brand by Hand ret til betaling af konventionalbod på 100.000 kr. per uberettiget brug. Dette anses yderligere som misvedligehold af aftalen mellem Parterne.

Brand by Hand kan overdrage den tekniske drift af enhver ydelse, samt eventuelle tilknyttede tillægsydelser, til tredjemand, såfremt dette kan ske på uændrede vilkår for Kunden.


7. Databehandling og tavshedspligt

Brand by Hand forpligter sig til ikke at videregive fortrolige oplysninger omkring Kunden til tredjepart i forbindelse med udførelse af leverancer og indgået samarbejde.

Såfremt Kunden gør Brand by Hand opmærksom på det, har Brand by Hand tavshedspligt omkring alt arbejde der vedrører Kunden.

Databehandleraftale findes via link øverst i dokumentet på både dansk og engelsk. Medmindre andet er udarbejdet eller aftalt med Kunden træder denne Databehandleraftale i kraft.


8. Force Majeure og tvister

I tilfælde af Force Majeure, for eksempel krig, strejke eller naturkatastrofe, der umuliggør udførsel af aftalen, fritages Brand by Hand fra aftalen jf. købeloven.

Eventuelle tvister eller uoverensstemmelser vedrørende leverancer fra Brand by Hand skal afgøres efter dansk rets regler ved Brand by Hands hjemting. Inden en sag eventuelt eskaleres til retten, søges tvisten løst gennem mediation eller forhandling for at spare både tid og penge.


Er der spørgsmål eller lign. til vores forretningsbetingelser, så kontakt os gerne på info@brandbyhand.dk.

Senest opdateret 06/12/2022.

Bliv kontaktet af os i dag

Vi hjælper med opsætning og guider dig indenfor alt du kunne have brug for at vide om de nye regler.